Je leven of een iPhone … een makkelijke keuze

Zelf ben ik niet echt een fan van de feestdagen Kerst en Oudejaarsavond. Koud, snel donker, teveel eten, teveel drinken en vooral al dat hartelijk gedoe is voor mij net een brug te ver. Het is zeker fijn samen met vrienden te tafelen, maar wil er geen speciaal event van maken. Gezelligheid is voor mij veel belangrijker dan het opgeklopte gevoel van de feestdagen.

Dit jaar werd ik uitgenodigd Kerst te gaan vieren op een boot. Dat is nu niet direct zo bijzonder, maar het was de boot van vrienden die binnenschippers zijn. Op zo’n boot had ik nog nooit geweest. Samen met 12 vrienden gingen we er een gezellig samenzijn van maken, in de kerstsfeer met de nodige cadeautjes, maar dat nam ik er graag bij. Zelf was ik vooral nieuwsgierig naar de boot en vond ik het dan ook een super idee dat op het laatste moment de locatie werd aangepast van een appartement naar een binnenschip.

Het was een ervaring, zelfs eentje die me het leven had kunnen kosten mocht ik niet omringd zijn geweest door de juiste mensen met de juiste reactiesnelheid.
Aangkomen aan de boot was ik als eerste uitgestapt en had ik mijn vriendin de wagen laten parkeren vlak naast de waterkant. Na een gezellig feestje wilden we om 3u ’s ochtends naar huis vertrekken. Tja 40-ers hebben hun slaap nodig hé! We namen nog hartelijk afscheid van de overige feestgangers en stapten rustig naar de wagen. Mijn vriendin stapte in en ik zette de gekregen cadeautjes in de koffer. Nietsvermoedend stapte ik naar de passagierskant van de wagen…..helaas had ik na 2 stappen geen grond meer onder mijn rechtervoet en belandde ik zo’n 3m naar beneden het water in tussen wal en schip.

Mijn redding is geweest dat een vriend een sigaret aan het roken was op het dek en me had horen roepen tijdens mijn val. De nuchtere en snelle reactie van hem en alle anderen heeft er voor gezorgd dat ik snel het water uit was, me kon warmen in een warm bad en hier nu nog dit kan neerschrijven. De enige collateral damage was mijn iPhone. Het had veel triester kunnen zijn.

Een Kerst om niet snel te vergeten!

Geef een reactie

