Kleine verrassingen – grote veranderingen

Ook Zaandam was een teleurstelling, het bedrijf vond na een maand van gesprekken en onderhandelingen het dan toch wat veel gevraagd van Vlaamse werknemers om 3 keer per week te pendelen tussen Antwerpen en Zaandam. Gevolg, de vacature werd ingetrokken. Een stevige uppercut later begon ik dan maar terug aan de slag der sollicitaties….tot een onverwacht telefoontje.

Nog voor alle heibel bij Alfacam nv was ik al eens op gesprek geweest bij een startend bedrijf op ’t Eilandje. Een vriend van me had een videoproductiehuis opgericht en zocht een rechterhand. Toen was hij vooral zoekend naar een persoon met al meer ervaring in het monteren.

Enkele weken geleden belde hij me op om de kans te geven om voor hem te komen werken. Na 3 dagen was het beklonken. Ik zou eerst dagen meewerken en volgen om alles vlot over te nemen van het meisje dat ging vertrekken. Ik zeg meisje omdat jonge mensen net na school misschien wel goedkoop zijn, maar helaas ook onrustig. Al na 9 maanden had ze de beslissing genomen te vertrekken. Nee ik zou langer blijven, meewerken aan de groei ervan en daarnaast ook tonnen ervaring opdoen.

Frans was een beetje een probleem, dus werd ik op taalbad gestuurd naar Spa. Ceran was het plan en ik zou na 1 week mijn Frans flink opschroeven om dan op 19/05 te kunnen starten. Officieel dan toch. Oh en mijn Frans was zeker na deze stevige week verbeterd! Een dure aanrader.

Helaas wachtte er toen ik terug in Antwerpen kwam een koude douche. Een klant van het bedrijf had besloten een groot pakket activiteiten al zeker tot eind dit jaar stop te zetten. Conclusie of natuurlijk gevolg…..geen contract voor mij. Terug naar af!

I was close, but no cigar. Hoop dit ganzenbord snel te kunnen uitspelen.

Geef een reactie

