Solliciteren – Een vak apart!

Stilaan zou ik me kunnen aanbieden met mijn diensten als prof- sollicitant. Tot eind 2011 had ik een vlekkeloos parcour afgelegd door van de ene job in de andere te rollen of gevraagd te worden, vanaf toen is solliciteren min of meer mijn nieuwe uitdaging geworden.

De jobs of functies werden omwille van welke reden ook stopgezet, waardoor ik aan deze zoektocht naar een geschikte uitdaging op de arbeidsmarkt mocht beginnen.

Gelukkig bestaat er zoiets als ‘Outplacement’. Ze hebben me daar ontzettend goed geholpen, ondersteund en blijven motiveren na de zoveelste afwijzing van een of ander hip bedrijf waarvan ik dacht voor hen de ideale kandidaat te zijn. Dan krijg je als anwoord op je motivatiebrief, waar toch wel wat tijd ingestoken was, doodleuk het weinig creatieve zinnetje ‘ U bent helaas niet weerhouden voor deze functie. Deze zin viel zo’n 50 keer in mijn mailbox, waardoor ik aan alles begon te twijfelen.

Ben ik te oud? Ben ik dan toch niet voldoende geschoold? Is het omdat ik uit de Antwerpen kom? Aan alles twijfelde ik.

Vandaag 17/3 om 14:30 heb ik een afspraak te Zaandam en hoop ik eindelijk de verlossende woorden te horen: ‘U bent aangenomen, welkom in ons team’.
Het eerste gesprek met de recruiter zo’n tweetal weken geleden verliep ontzettend vlot. Hopelijk wordt het een gelijkwaardig scenario vandaag, na mijn 3 uur durende reis naar Zaandam.

Vrienden, kennissen, ex-collega’s duimen voor me. Alvast wil ik hen hiervoor al bedanken, ze doen dit namelijk al enkele maanden. Nee ik ben momenteel niet het zonnetje in huis,maar hoop na dit gesprek dat het vanaf vandaag stilaan een zonovergoten zomer voor me wordt.

Geef een reactie

