Tijd voor een feestje!

40 lijkt voor velen van mijn generatie een mythisch getal. Het leven begint bij 40 zeggen er velen tegen mij. Sommigen zien het als een mijlpaal in hun leven, anderen hebben het gevoel dat de aftakeling daarbij dan nu gestart is. Verstoppen zich, zijn depressief en hebben bij het gegeven 40 een bittere smaak in de mond.

Zelf ervaar ik het op een nogal onconventionele manier denk ik. Een mens is zo oud als men zich voelt, nog zo een volkswijsheid. Wel ik kan zeggen dat ik die mening deel. Ik werd 40 en aan zich veranderde niets in mijn leven. Tja alles staat minder strak, maar toch ben ik nog een grote speelvogel, weiger ik me te verantwoorden (sommigen noemen dat koppigheid), geniet ik van het leven zoals voorheen en wil ik op alle vlakken jong blijven.

Je lichaam mag dan al 40 zijn, in het hoofd ben ik nog geen 30 en als vrienden me soms horen of aan het werk zien, stellen ook zij zich vragen. Het enige waar ik mee worstelde was inderdaad de vraag of ik me nu eindelijk volwassener moest gaan gedragen? Al snel heb ik besloten dat er maar 1 leven is, dat ik het zo wel leuk heb en dat van verandering momenteel geen sprake is.

Dus werd het tijd voor een feestje. Zelf heb ik graag mensen om me heen, geniet ik van lang tafelen en kletsen met vrienden en vriendinnen en toch heb ik tot nu nog nooit een verjaardagsfeestje gegeven. In de zomer jarig zijn was als kind geen pretje en met het ouder worden, ging je dan gewoon met de meest nauwe vrienden op café of restaurant.

Op mijn 40ste geef ik dus mijn eerste verjaardagsfeestje….een mijlpaal voor mij. Dus tijd voor een feestje!

Uitnodiging B-Party

Geef een reactie

