Nederlands een wereldtaal!

Dat nederlands een wereldtaal was, wisten wij Antwerpenaren al langer natuurlijk, maar dat er hier in NY er ook mensen zijn die onze taal echt willen leren is toch wel uitzonderlijk. Al vraag ik me af of de interesse niet meer is om onze eetcultuur beter te begrijpen.

Mijn broertje werkt al een tijdje af en toe voor ‘The Flanders House’ hier in Manhatten en heeft eigenlijk een vrij goede band met de Vlaamse diplomaat Kris Dierckx. Meestal bestaat mijn broers taak eruit pintjes te tappen bij evenementen, of het wegwijs maken van de gasten aan The Flanders House.
Sinds een 8-tal weken geeft hij hier Nederlandse les aan een groepje volwassenen waarvan bvb hun partner vlaming is, of omdat ze voor een bepaald project werken in Vlaanderen. Toen ik hier net arriveerde vroeg mijn broer of ik geen gastles wou geven. Het is eens wat anders, en toch wel een beetje uitzonderlijk, dus uiteraard was ik onmiddellijk geïnteresseerd.

Gisteren was het dan zover, rond 18u werk ik verwacht op de 44ste verdieping van de New York Times wolkenkrabber. Dat noem ik pas een office with a view.

20120523-100611.jpg

De klas had zich moeten voorbereiden over interviewtechnieken. Ze moesten me dus eerst algemene vragen stellen en daarna in groepjes aan elkaar vertellen wie ik was. Het tweede deel bestond eruit enkele typische Vlaamse gerechten voor te stellen, dit aangezien ze als afsluiter van de cursus in groep gaan eten in ‘de Markt’, een Belgische restaurant hier in NY.

Een ervaring rijker, en zelfs zeer interessante contacten later vertrok ik met de taxi terug naar Upper West. Merci broertje!

20120523-101328.jpg

2 gedachten over “Nederlands een wereldtaal!”

Geef een reactie

