3 Days and counting!

Waarschijnlijk klinkt het ontzettend raar dat ik na 3 maanden opnieuw aan de slag te zijn al zo verlang naar een vakantie, maar mag ik me even verduidelijken.

Voor ik opniew begon te werken was deze vakantie al geboekt, het is dan ook niet zomaar een vakantie. Het zal eerder een soort van afscheid worden.

Sinds enkele jaren woont mijn broertje gelukkig in NY, en ja ik ga hem minstens 1 keer per jaar opzoeken en als het kan nog wel een keertje extra erbij. Begin dit jaar is hij voor de eerste keer papa geworden van een flinke, mooie dochter die de zeemzoete naam ‘Emilia’ draagt. En ja door de afstand heb ik haar helaas nog nooit ontmoet, maar daar gaat dus nu héél snel verandering in komen.

Vrijdag vertrek ik naar NY, naar mijn geliefde NY. Met de jaren heb ik er ondertussen al een flinke band mee en wandel ik er door de straten als een rasechte newyorkse. Neem er subways dat het een lieve lust heeft en ga iker op zoek naar de plekjes waar er vooral geen toeristen te vinden zijn. Al is dat soms wel moeilijkere opdracht. Het werd met de jaren een beetje mijn tweede thuis, zelfs eentje waar ik aan dacht naar toe te verhuizen.

Helaas zal dit mijn laatste trip worden naar NY, toch voor een tijdje. Mijn broertje vertrekt eind van de zomer met zijn gezin naar Barcelona. Eerlijk is eerlijk ik ga mijn nichtje dan wel meer kunnen zien, maar toch zal ik NY hard missen. Tja en Barcelona mag dan al dicht bij huis zijn, zelf ben ik er nog maar 1 keer een weekendje geweest en dan was het nog eentje met typisch Belgisch weer en dus veel regen. Hopelijk zal het een volgende keer me wel verrassen.

Het wordt dus een reisje met een klein afscheid in NY, maar ook met een vooruitblik naar de toekomst. Niet alleen ga ik eindelijk mijn nichtje ontmoeten, maar ik zal mijn familie ook vaker kunnen zien en bezoeken.

Geef een reactie

