Praktijk, zeg zoveel meer.

Helaas heb ik op de ontzettende korte trip naar Istanbul, niets van de stad kunnen zien. Vraag me dus maar geen details, het enige wat ik kan doen is je verwijzen naar de travelguides. Helaas, want daags voordien was een kennis van me nog vol lof en overtuiging aan het vertellen over hoe geweldig de stad wel was en welke plekken ik zeker eens moest bezoeken. Het programma was net iets te zwaar om me ook als toerist door de stad te laten leiden.

Zaterdag 28/04 steeg mijn vliegtuig op om 15.15, met een kleine vertraging landde ik plaatstelijke tijd om 20u op de luchthaven van Istandul. Na alle formaliteiten achter de rug, werd ik me een comfortable wagen naar het ‘Dream Hill Hotel’ gebracht. Een ontzettend mooi, zakelijk hotel waar als ik toekwam al lang de zon niet meer scheen.

De volgende ochtend was het dan eindelijk zo ver, ik zou nu eens gaan bekijken in de praktijk wat ik voor de crew georganiseerd had en wat belangrijker was hoe deze hele ploeg samen een live programma maakte. Aangekomen op de compound, deed iedereen zijn taak en waren ze ruim op tijd klaar voor uitzending. Eerst wat onwennig maar enkele gesprekken later voelde ik me al snel een onderdeel van deze crew. Eens de uitzending startte werd ik het meisje dat voor het eerst een snoepwinkel binnenstapte. De samenwerking verliep super goed, en na dik 3 uur zat de rit erop, en kon iedereen eindelijk opnieuw ontspannen.

Aangezien dit voor mij de buitenkans was, meer inzicht te krijgen in wat de praktijk was voor het opnemen van zo’n wedstrijd, vroeg ik wel duizend vragen en werd er me zoveel meer duidelijk. Wat voorheen een abstracte puzzel leek was nu ontzettend duidelijk geworden. Deze ene dag had me mee geleerd dan die 2 maanden informatie verzamelen op kantoor. (sorry collega’s)

Mijn besluit is dan ook, dat hoe zwaar het soms ook kan zijn kruip eens we van je bureau en stap een dagje mee in de praktijk. Het maakt een wereld van verschil. En nu maar hopen dat ik het niet vergeet voor mijn volgende project in Madrid!

Het ‘nieuwe’ RF meisje!

Geef een reactie

