Mijn eerste echte uitdaging!

Ondertussen ben ik al een dikke 2 maanden aan de slag bij Alfacam en stilaan krijg ik een overzicht van alle puzzelstukken die een project kunnen doen slagen. Wat eerst als abstracte stukken leek van een onoverzichtelijke puzzel van meer dan 10.000 stukken, krijgt stilaan een vorm. Al weet ik dat ik nog héél veel moet leren.

De uitdaging die me werd voorgeschoteld was de ‘Tour of Turkey’, een wielerwedstrijd waarbij er wel wat puzzelwerk aan te pas zou komen. Er werd me door de collega’s toegefluisterd dat, als ik deze puzzel goed kon afwerken, ik het syteem wel snel onder de knie zou krijgen. Gelukkig kreeg ik voor dit project de ondersteuning van mijn verantwoordelijke, die vorig jaar deze tour had voorbereid. Zijn input was welkom om me meer inzicht te geven van wat ik eigenlijk allemaal moest voorzien.

Om je een idee te geven, je hebt capatatiewagens, materiaalwagens, chauffeurs daarvan, cameralui, motorijders, vliegtuig- en helikopterpiloten en verder een hele boel technische mensen die de boel verder in goede banen leiden daar ter plaatse. De teller stond al snel op een dikke 70-tal medewerkers die opgetrommeld, gebriefd en ingevlogen moesten worden van alle Europese uithoeken. Het was een huzarenstuk waarbij ik wel meermaals moest toegeven dat het me aan de technische kennis ontbrak en dat de onfield situatie me vreemd was.

Naarmate deadline naderde werd het project leuker omdat ik er ook meer over- en inzicht in kreeg. Toch werd me aangeraden indien mogelijk zelf een kijkje te gaan nemen om eens van dichtbij te kunnen zien hoe deze hele caravaan werkt en elkaar ook nodig heeft.

Zo gezegd, zo gedaan. Terwijl ik dit neerpen ben ik onderweg naar het zonnige Istanbul, waar ik morgen 29/04 de laatse etappe van de ronde: Istanbul – Istanbul zal mogen beleven. Ik beloof hierbij plechtig goed op te letten, veel foto’s te nemen en goed te luisteren!

Geef een reactie

