De zoektocht naar een nieuwe uitdaging

Tussen 21/11/2011 en 03/01/2012 gaf ik mezelf de kans te bekomen van het ontslag en de tijd te nemen alles op een rijtje te zetten. Dat was zeker ook nodig alles even te laten bezinken om dan een zoektocht te kunnen starten met een frisse kop.

De grote vraag bleef hangen: Wat ga ik NU doen? Als achtergrond heb ik een horeca-opleiding, maar dat is al veel te lang geleden, en dan is er nog de vraag wil ik wel terug in die wereld stappen? Opnieuw onregelmatige uren, weinig tijd voor een sociaal leven,…? Nee toch maar niet. Tja bij VMMa had ik tal van functies uitgeoefend met specifieke software waar ik mijn mannetje in kon staan. Deze werden vaak op maat geschreven, dus wat kan ik ermee in de echte wereld? Op welke functies kan ik solliciteren met mijn diploma en verworven kennis? Nog meer vragen dus.

Gelukkig was er outplacement voorzien en kon ik dus in overleg de zoektocht starten.Verfrissend was dit wel. Ze maakten eerst een soort profiel van me, dus veel moeten babbelen, en van daaruit vertrokken we dan met zoektermen om een geschikte job te zoeken op alle vacature sites. Eerlijk gezegd zijn er toch wel heel wat openstaande vacatures en waren de zorgen van misschien wel geen job te vinden al snel vergeten.

Met deze frisse informatie kon ik aan de slag en kroop ik al snel thuis achter de pc om cv aan te passen en op zoek te gaan naar de nieuwe uitdaging van 2012: Een toffe job vinden!

En ja hoor het is me gelukt. Na een periode van intensief en gestructureerd zoeken kon ik op 21/02/2012 aan de slag bij Alfacam te Lint. Een totaal nieuwe uitdaging waarbij plannen en organiseren een beetje de keywords zijn!

De eerste week was héél intensief luisteren, schrijven en proberen zo snel mogelijk door het kluwen van servers, templates,…een weg te vinden. Afgelopen week kreeg ik toch al meer het overzicht van de puzzel. Mijn collega’s hebben me verteld dat ik dan wel snel die puzzel van soms 10.000 stukken vlot zal kunnen leggen. Afwachten dus!

Geef een reactie

